Terugblik 2022 & het nieuwe jaar 2023

Dankbaar zijn wij voor het jaar 2022. Dit was toch een gezegende jaar voor onze Stichting AME

in Nederland en ook in Indonesië.

Dankbaar, door wat minder strenge regels van de COVID19, konden mijn man en ik, na twee jaar eindelijk naar Indonesië om een bezoek te brengen bij de opvang tehuis AME in Medan. Dit was in de maand April 2022 en konden wij  samen met wat kinderen in de omgeving Pasen  vieren..

Begin van het nieuwe schooljaar (juli 2022) heeft AME de eerste drie kinderen in het opvang tehuis opgenomen.
Dit zijn : Belina (15 jaar), Smart (11 jaar) en Friedrich (9 jaar).

Een paar maanden later, de maand september waren mijn man en ik weer naar Indonesië (Medan) en wij waren in de gelegenheid om kennis te maken met de bovengenoemde kinderen. We zijn erg onder de indruk hoe netjes en beleefd deze kinderen zijn en gelukkig doen zij ook hun best op school..

In November waren wij weer naar Indonesië ( Medan) om kerst te vieren bij het opvangtehuis, uiteraard moesten er veel dingen gekocht worden zoals een kerstboom en allerlei kerstversieringen etc. En we hebben voor deze drie kinderen nieuwe kledij en schoenen gekocht. Zzij waren zo blij want het was de eerste keer dat zij zelf iets mogen kiezen.

De kerstviering was geslaagd en geweldig, heel  ontroerend om al die blijde gezichten te zien en ook heel dankbaar om dit samen te mogen meemaken.Er waren 102 aanwezigen. Na afloop van de viering kreeg iedereen een warme maaltijd en niet te vergeten lekkere Hollandse chocolaatjes.

Tijdens onze 3e bezoek, hebben we kennis gemaakt met  twee kleine jongens Martin en Deardo (broers van elkaar) .Zij zaten samen op een lagere school, maar wegens omstandigheden ( moeder werkt niet en vader is inmproeftijd bij nieuwe werkgever.) konden ze niet meer naar school  gaan.

Na overleg hebben wij besloten om deze twee gebroeders in het opvangtehuis op te nemen en te zorgen dat ze naar school  kunnen gaan en God zij dank zijn ze begin Januari 2023 al bij het opvangtehuis.

Qua activiteiten in Nederland hadden wij een kerstmarkt trip 2021 (naar Duitsland) georganiseerd en in de maand Mei 2022 een 4 daagse trip naar Zwitserland  en in de maand augustus 2022 een bazaar georganiseerd. Dit alles werd georganiseerd om donaties te kunnen ontvangen en we zijn heel dankbaar dat alle activiteiten verlopen zijn naar wens.

Bij deze wil ik namens onze Stichting AME alle  (vaste en eenmalige) donateurs heel hartelijk danken voor jullie bijdrage, want zonder jullie bijdrage konden wij dit werk niet voorzetten. Bedankt dat jullie beseffen dat iedere kind recht heeft op een betere toekomst!

Namens de Stichting AME in Nederland, willen wij ds Justin en zijn vrouw Melissa  heel heel hartelijk danken voor de inzet, bediening en geduld bij het opvoeden van de kinderen. Ook de activiteiten met andere kinderen op iedere zaterdag , het is echt geweldig...GOD zegene jullie beiden in alles wat jullie doen.

Ook wil ik alle mede bestuurders heel hartelijk danken voor jullie inzet en samenwerking. En dat hebben wij bewezen met wat wij hebben bereikt, ik hoop in 2023 dat wij meer kunnen doen om kansarmekinderen een betere toekomst te geven. God zegene ons allen.

Wie onze site bezoekt en voelt u zich geroepen om ook onze stichting te helpen opdat wij meer kinderen kunnen helpen , u kunt uw donatie overmaken  naar :

NL 62 INGB  OOO8 45 8274  tnv Stichting Aku Melihat Engkau .

Diemen, 16 Januari 2023.

Wanda Purba-Aipassa

Stichting Aku Melihat Engkau

De eerste stappen